Saturday 14 May 2011

TAHUN MENGENAL MALAYSIA II

   Kali ni TAHUN MENGENAL MALAYSIA part2....So skang aku nak citer tempat ke2 yg aku da smpai slame thun 2011 ni...tmpat ni mule2 aku xde la jngke sangat yg aku akan sampai kat sini...hehe tempat nye adelah........jeng......jeng.........jeng......PERLIS...
                                        (orang ramai....: laaaaaaaaaa perlis je kot...)
   alaa kire OK la 2 aku dapat g..dari korang sume...ade ke g ? hehe xde kan..so jgan banyak cakap..korang tengok je pe yang aku tlis ni..n bagi la sebijik due idea.....so aku g perlis ni sebab ade pertandingan nasyid (NASYID?....Biar btol ko ni za'in ...ko msok nasyid ke? kahkahkahkah...xleh bla ak...haha) ...ish korang ni...betol la 2..ape ingat aku ni terok sangat ke? hehe..skit2 tu ade la...ok la jgan dilyan dyorang ni..sambong cter yek,..OK  ak g sbb ade pertandingan nasyid kat UITM PERLIS.under pe aku pon xtaw aku just join je..dah di invite, xkan xnak g kot..hehe bkan senang dpat jalan free..dapat elaun ag..hehe....so berangkat la aku bersama dak2 kelab inspirasi uitm pergi ke perlis...hehe agak MERONG MAHANGSAWE jgak la aku kat dalam bas 2...byangkanlah...10 jam dok kat dalam bas..dengan lapor nye..jgan cakap la..hehe maklum la dalam wallet ade 5 rnggit je nk, nak mkan camne..hehe...xpe2 aku masih menghardcore kan diri ak ni...tahan je la....hehe so ktorang sampai sane dalam kul 2pagi la...then kitorang periksa masok(check in)dkat satu homestay ni....boleh tahan la bilik dye..agak luas dan agak bersih...so malam 2 berlalu seperti biase..ktorang rehat then berlatih jap..pastu pe ag..tdo la.......
                                                 KEESOKAN HARINYE..........
KOK KO KOKKKKKOK.....(ayam bekokok..)
      Setelah kitorang selesai PECAH LAJU(breakfast) ktorang pon meneruskan perjuangan dan meneruskan niat untuk menyertai pertandingan 2.....so setelah selesai membuat persembahn...dan dengan jaye nye kami telah memperolehi  kemenangan yang sangat dasyat..hehe kerana kami telah mendapat tmpat yang tidak diberikan no..kerana no kami telah didapati hilang..hahaha...so dgan muke yang sangat bangge kami pon betolak balik ke homestay...hehe...so mlam 2 again kami xwat pape just rehat n borak2 je.....
       Cam slmalam stelah selesai PECAH LAJU kami pon berkemas untuk pulang...haha semase perjalanan pulang inilah bermulalah.............GENG PENGEMBARAAN BERMULE,,,(pe la aku mengarot ni..hehe) hehe mase ni la ktorng start bejalan...ktorng jalan kat P.PINANG....kitorang pusing KEDAH....kitorang jalan2 kat PERAK...then ktorang lalu kat K.L...hehe lalu je la..
        so sangat seronok slame brade di kawasan belah utare...walaupon penat namun kami ttap gembira(hehe ayat karangan b.melayu..)
ni la homestay ktorang.....

law xsilap ni dkat perak kot

yg ni pon same....

yg ni dkat sempadan thailand

haa yg ni dkat P.INANG..

No comments:

Post a Comment