Monday 16 May 2011

SI BULAT

HYE..SALAM......so di pagi yang hening ni..tibe2 aku tringat kat seorng BUDAK BULAT hehe dye ni sebenarnye anak yg mak aku jage....dan bdan dye sgat lah besar..korang bayangkan lah...budak bru berumur 10 bulan tapi berat badan dye da melebihi umur dye..da nak mencecah 13kg..korng byangkan lah betape berat nye bdak 2..dan aku terpakse mendukung nye setiap kali dye bangun tido dan nak tdo...hehe....betape beratnye dye ALLAH jela yg taw...hehe skit pinggang aku nak dukung dye taw x..hehe tapi dye sangat comey...kje dye hari2 adelah
*tido
*minum susu
*soh org dukung dye
*senyum...
     hehe 2 la kje dye tiap2 hari...dan mangsenye adelah aku..hehe mak aku xkuase nak lyan dye hari2...sbb mak aku nak kne jage nenek aku yang sakit 2 lagi..so mne smpat nak jge dye...now...semnjak aku ade dkat umah ni..aku la yang kne jage dye...hehe mende yang aku paling xsuke nk jage dye ni...bile time dye nak mandi...hehe pantang dengar bunyi kat bilik air msti dye dlu yang dok merangkak msok blik air...pastu dok maen air..abih basah lecun aku timee nak mandikan dye..hehe nsib la dye 2 xbanyak sanagt kerenah time mandi....hehe law x pengsan ak..
     lagi 1....dye ni sangat kuat makan..walaupon umaor baru bpe bpe bulan..tp selere makan dye mcam org besar..asyik lapor je memanjang..hehe dye akan tinggalkan ape yang dye tengah maen bile dye nmpak org bawak pinggan makanan ke depan tv...dye la org 1st yang akn dok menunggu n wat muke 10$ dye 2..pastu campur ngan muke comey dye..n tggu sampai kte suapkan dye makanan 2 baru la dye g sambung balik maen..law korang x bagi..hehe truk la korang kne kacau..hehe...
     then ni lagi 1 tabiat dye..dye sgat susah nak tido..sbb korang kne dukung dye smpai la dye tdo..pas2 korng kene sediekan susu dye..sbb bile dye da baring..dye kne minum susu 2 sambil dye tido..law dye da btol2 tdo bru la botol 2 akn dilepaskan dari mulut dye..hehe korng boleh bayangkan x bdak seberat dye 2..then korng kne dukung dye smpai dye tdo..tpi law korng xdukung dye..dye akn tahan mate dye dari tdo..smpai mate dye da merah n sepet..hehe plik kan dak GEMUK  ni...hehe lgi 1 dye akan mengamuk sebelom dye tido dan akn senyap dengan serte merte bile korang bagi dye susu...hehe...
bdak ni ske wat mke blur law gmbar dye kne snap


mse dye kcik...
   hehe so korng da leh taw kan n nmpak betape besarnye dye....so law nak try angkat dye dtg la umah..hehe

No comments:

Post a Comment